Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2008

Θόδωρος Μαρσέλλος, ο φωτιστής

O Θ. Μαρσέλλος ξεκίνησε τις σπουδές του στη σχολή Μεταλλειολόγων Μεταλλουργών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. (1982)
Παράλληλα έκανε σπουδές κινηματογράφου στη σχολή Ε. Χατζίκου στο τμήμα Δ. Φωτογραφίας και άρχισε να εργάζεται σαν βοηθός οπερατέρ στις τελευταίες εμπορικές παραγωγές (πριν την εποχή της βιντεοκασέτας) που γυρίστηκαν σε φιλμ S16, με blow-up σε 35mm (Τσιτσιολίνος», «Hotel Kastri» κ.λ.π.) και σε ντοκιμαντέρ (Μοροζίνι).
Το 1989 περνάει επιτυχώς τις εξετάσεις εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Γαλλίας: Louis Lumiere, από την οποία αποφοιτά το 1992.
Από το 1991 αρχίζει να εργάζεται σαν βοηθός οπερατέρ σε διάφορες ταινίες μικρού μήκους και στην κινηματογραφική βιομηχανία της Γαλλίας, (Samuelson Alga) σαν τεχνικός.
Το 1993 εργάζεται ως βοηθός οπερατέρ του Γ. Αρβανίτη στα γυρίσματα της ταινίας, «L’ Anniversaire de Poisson Lune» στη Γαλλία (φιλμ σινεμασκόπ).
Το 1994 παρακολουθεί μία μετεκπαίδευση συντήρησης ταινιών στο Κέντρο Κινηματογράφου της Γαλλίας κατά την οποία αναλαμβάνει την συντήρηση ενός σπάνιου κινηματογραφικού ντοκουμέντου, δείγμα του πρώτου ομιλούντος κινηματογράφου: « Les attractions filmees, 1930 ».
Το 1994 γυρίζει ένα πειραματικό ντοκιμαντέρ, « Ο Καπετάνιος & ο Μάστορας », με το νέο μέσο της εποχής, το Hi8 (θέλοντας να δοκιμάσει την υποσχόμενη αυτονομία και ευκολία του μέσου). Το θέμα είναι οι τσιγγάνοι της Δυτικής Ελλάδας και ο ρόλος τους στα μουσικά δρώμενα των δημοτικών πανηγυριών.
Το 1995 επιστρέφει μόνιμα στην Ελλάδα και αρχίζει να εργάζεται σε διάφορες τηλεοπτικές παραγωγές, «Σελίδες με Θέα», & «Έφηβοι σε όλη την Ελλάδα» (Beta Sp).
Στη συνέχεια συνεργάζεται με τον οπερατέρ Α. Γρίβα ως βοηθός του στην σειρά «Πρίγκιπας» του Τ. Ψαρά που γυρίστηκε με φιλμ S16mm και στην ταινία «Οργασμός της Αγελάδας» της Ο. Μαλέα που γυρίστηκε σε φιλμ 35mm.
Από το 1995 έως το 1998 εργάζεται ως οπερατέρ σε κάποια διαφημιστικά βίντεο της Lynx Production και σαν βοηθός οπερατέρ στη μεγάλου μήκους ταινία του Λ. Βαρδαρού «Ούλοι εμείς εφέντη» που γυρίστηκε σε φίλμ S16mm και έγινε blow-up σε φιλμ 35mm..
Το 1997 κάνει την διεύθυνση φωτογραφίας στο ντοκιμαντέρ του Θ. Ρεντζή, «Σιωπηλές Μηχανές» που γυρίστηκε σε film S16mm.
Το 1998 κάνει τη διεύθυνση φωτογραφίας στο ντοκιμαντέρ του Θ. Ρεντζή, «Ο Πολιτισμός της ελιάς» που γυρίστηκε σε film S16mm.
Το 2000 φώτισε τη θεατρική παράσταση του σκηνοθέτη: Λεωνίδα Βαρδαρού στο Θέατρο Πέτρας.
Το 2003 κάνει τη διεύθυνση φωτογραφίας στο ντοκυμανταίρ: «Γεράσιμος Στέρης» της Γκαίης Αγγελή. (Digital Beta).
To 2007, έκανε τη διεύθυνση φωτογραφίας της μικρού μήκους ταινίας του Α.Αβρανά: “Pic-Nic” (21min HDV), τη διεύθυνση φωτογραφίας στην μικρού μήκους ταινία του Σ. Τσιβόπουλου «Remake» (20min HDV. Συμμετοχή στη Biennale Αθήνας 2007 στη θεματική: «Destroy Athens), και τη διεύθυνση φωτογραφίας της μικρού μήκους ταινίας του Δ. Παπαθανάση «Πυραμίδα». (20 min DV Βραβείο καλύτερης ταινίας στο ψηφιακό τμήμα του φεστιβάλ Δράμας).

Δεν υπάρχουν σχόλια: